Στο βιβλίο του Γιώργου Λεκάκη «Αρχαία και σύγχρονα ναυάγια των Ελληνικών θαλασσών» διαβάζομε ότι στα 4.500 χρόνια ναυτικής ιστορίας στη χώρα μας οι Ελληνικές θάλασσες κρύβουν περί τις 20.000 ναυάγια όλων των εποχών, αρχαία, νεότερα και σύγχρονα, άλλα διάσημα, όπως το ναυάγιο των Αντικυθήρων με το μηχανισμό και τον έφηβο, του «Μέντωρα» με τα μάρμαρα του Παρθενώνα έξω από τον Αυλαίμονα των Κυθήρων και άλλα άγνωστα και ανεξερεύνητα.
Τα κουφάρια των καραβιών, είτε στο βυθό, είτε στην επιφάνεια της θάλασσας, είτε καθισμένα μαλακά στην άμμο, είτε προσαραγμένα στα βράχια, μοιάζουν σαν παλιά σκηνικά θεάτρου, αυτόπτες μάρτυρες συγκλονιστικών γεγονότων.
Κάποια ναυάγια που στοίχειωσαν και έγιναν τουριστικό αξιοθέατο είναι πρώτα πρώτα της Ζακύνθου το διάσημο ναυάγιο του εμπορικού πλοίου «ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ» που μετέφερε λαθραία το 1982 και βρίσκεται σε μια από τις ωραιότερες παραλίες του κόσμου, στις σεισμογενείς δυτικές ακτές του νησιού, σ’ ένα τοπίο εξαιρετικά ευνοημένο από τη φύση.
Στην Αμοργό το πλοίο «ΟΛΥΜΠΙΑ» που λεηλατήθηκε από τους πειρατές, κατέληξε και εγκαταλείφθηκε σ’ έναν όρμο του νησιού. Στο Γύθειο βρίσκεται χρόνια προσαραγμένο το πλοίο «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» ένα επιβλητικό ναυάγιο, από τα πιο γνωστά στην Ελλάδα. Στα Κύθηρα τον Αύγουστο του 2000, ένα φορτηγό προσάραξε σε μια βραχονησίδα στο λιμάνι του Διακοφτιού. Το μισό σκάφος βούλιαξε, ενώ το άλλο μισό με την πρύμνη είναι στην επιφάνεια.